Endelig i gang igjen etter lang tid

Da har jeg endelig fått startet å skjære igjen. Jeg skjærer et akantus-innlegg til min mors nattbord som hun lagde på kurs oppe på Dovre(Senter for bygdekultur). Nattbordet med "akantusrosen" ertegnet av Even Hansen. Dette er en fin test for meg for å se om jeg fortsatt klarer å skjære på en nogenlunde riktig måte. Rart å for første gang ikke å ha dyktige folk rundt meg som jeg kan spørre til råds, men samtidig er det en god følelse å bare måtte gjøre det selv også. Da er jeg friere samtidig som jeg hele tiden prøver tenke dybde, linje og teknikk, slik jeg har lært.

I am finally carving again. Its been a while. This is something for a night stand my mother has built on a carpentry course at Senter for bygdekultur(my old school) at Dovre, originally made by Even Hansen. I hope I still am able to a decent akantus carving even without my excellent teachers at Dovre. 

Comments

  1. Hei Sigmund, jeg har Norsk Træskjærerkunst, kan du fortelle meg hvor mye det er verdt ?
    Min mailadresse er : h-mehlum@online.no
    På forhånd takk :-) Hilsen Randi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Jeg tror jeg ga 700kr for min faksimileutgave. Originalen eller førsteutgaven er sikkert verdt mer. Kommer uansett an på hvem som selger, har sett faksimileutg. til 1000kr også. Håper det var til hjelp! Sigmund

      Delete
  2. Hello! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading through your blog posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same topics? Thank you so much!
    iphone book cases

    ReplyDelete
  3. Hello! I didn't know anyone was reading my blog so I am sorry for the late reply. Thank you! Have a look at my old woodcarving teacher's site: http://www.treskjererverkstedet.no/tag/treskj%C3%A6rerverkstaden/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

How to build a custom mahogany gun case? Some pics and tips from my vintage style shotgun case project. NB: A LOT OF THE PICTURES OF THE BUILD IS MISSING, I AM WORKING OUT WHAT HAPPENED...

Instrument case for birch bark lure/ Skrin til bjørkelur

Bardisken til Amund og Beate Irens bryllup