Nå har jeg endelig startet på Handverksskulen på dovre. Det er godt å være i gang og de andre 13 elevene jeg skal gå sammen med virker som en meget hyggelig gjeng, den eldste 65 og den yngste 17. Vi er også mye sammen med lærlingene(som var ferdige i fjor og året før). Hver dag har vi en halv time med fysisk aktivitet, noe som er veldig viktig for å unngå slitne rygger, nakker og armer. Vi fikk begynne å skjære allerede første dagen og her er bilder av de to første prøvene jeg har skjært. De er noe ruskete men det blir vel en ordning på det etterhvert!


Her har jeg konstruert/tegna rett på emnet...
og her er det ferdige resultatet...




Comments

  1. kjempeflott! Gleder meg til å se mer.:)
    Jeg prøvde meg litt på treskjæring i sommer, og det gav mersmak! www.huldremose.com og se nederst på smykkesiden. Vi har også en blogg som heter jordnært - nettopp åpnet. Link deg gjerne til oss om du vil ;)
    hilsen Ellen (fra Bifrost)

    ReplyDelete
  2. Hei,
    Jeg skulle bestille en pilgrimsstave skjært av tre til en kollega som skal slutte og som planlegger en pilgrimreise. Hadde du hatt en mulighet til å lage en sånn? Den gis bort den 15 august. Jeg aner ikke hvor lang tid tar det å skjære en sånn verken hvor mye koster det. hadde du hatt en mulighet å tenke på det og svare meg ( ritulka_99@hotmail.com)? Hvis ikke du har tid til det, kankje du kunne tipse meg om en annen kollega di som kunne hjelpe meg her?
    Mvh
    Rita

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

How to build a custom mahogany gun case? Some pics and tips from my vintage style shotgun case project. NB: A LOT OF THE PICTURES OF THE BUILD IS MISSING, I AM WORKING OUT WHAT HAPPENED...

Instrument case for birch bark lure/ Skrin til bjørkelur

Bardisken til Amund og Beate Irens bryllup