Kaminklokke i barokk(akantus)

Nå har jeg startet på en kaminklokke for å øve meg mer på akantusstilen(lære formspråket som det så fint heter). Denne skal jeg prøve å få ferdig til jul og male etter jul når vi får opplæring i det. Først lagde jeg emne i furu, deretter limte jeg på tegningen(Ivar Flatum) og finsagde rundt og inni for å få bort det som ikke skal være med. Deretter freset jeg ned midtpartiet for å spare tid og få en jevn dybde. Her er klokka rett før jeg startet skjæringa. Flere bilder kommer garrantert! Jeg har også bygd meg en stor verktøykasse slik at jeg har mer orden på redskapen min. Torsdag flyttet jeg også pult fra midterste rekke til en ved vindusrekka, dette føles godt og har nå fått meg en egen krok!

Comments

  1. Hei. Har du et bilde av resultatet?

    ReplyDelete
  2. Hei! Jepp ligger under bildene av skapet. Det er ikke malt, men tror jeg vil gjøre det i samme stil som gulvklokka som far har laget.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

How to build a custom mahogany gun case? Some pics and tips from my vintage style shotgun case project. NB: A LOT OF THE PICTURES OF THE BUILD IS MISSING, I AM WORKING OUT WHAT HAPPENED...

Instrument case for birch bark lure/ Skrin til bjørkelur

Bardisken til Amund og Beate Irens bryllup